Služba sociálního pracovníka zahrnuje jednání se zájemcem o službu, práce s potřebnými podklady, doklady a formuláři (vede požadovanou evidenci potřebných osobních údajů, stará se o náležitosti jakými jsou např. přihlášení a odhlášení pobytu, různé evidence apod.).
Kontaktuje v zájmu uživatele další strany a vyjednává s nimi. Spolupracuje se zdravotním a ošetřovatelským personálem, napojuje uživatele na další služby (zájmové činnosti, terapeutické aktivity).
Poskytuje potřebné informace a poradenskou činnost uživatelům a rodinným příslušníkům z oblasti sociální i sociálně právní, pomáhá při řešení opatrovnických náležitostí v případech zbavení způsobilosti k právním úkonům.
Pomáhá při řešení problémových situací.
Respektuje etické principy a dbá na ochranu lidských práv a oprávněných požadavků uživatelů služeb.
Cílem a snahou je efektivní koordinace a propojování sociálního prostředí, služeb, rodiny, úřadů aj. v zájmu podpory uživatele.
Úschova cenných věcí
Probíhá na žádost uživatele a domov převezme do úschovy jeho cenné věci např. peněžní hotovost, vkladní knížky, klenoty, aj. cennosti. O převzetí je uživateli vydáno potvrzení.
Řádné podněty, připomínky či stížnosti
Podléhají zpracovanému systému jejich podávání a vyřizování s určenou odpovědností vedoucích pracovníků domova.